Efeler Kılıçlarını Kuşanmış, Geliyor Ali Paşa

Haftalardır böyle bir başlık atmayı düşledim. Nede olsa gazeteciyiz eşrafımız bizi yazar olarak tanıyor. En samimi can yoldaşlarımız yanımızda konuşmuyor. Onlar bazı zamanlarda rakının dibine vururken uzak diyarlarda. Bize ise pazartesi Kav sohbetlerinde ancak sosis patatesle idare ediyoruz sus payı olarak. En nihayetinde buldum başlık atmayı evet Şok haberlerdi bunlar. İnce eleyip sık dokudum. haber peşinde koşmadım her zamanki gibi hepsi teker teker ayağıma geldi. Lakin konu içinde kullanayım bir bilinmeyeni yayınlayayım istedim. Aslında gerçek olayı gün yüzüne çıkarmak için çok uğraşmadım. Nihayetinde benim yerimde olanlar, Evet işte haberi yakaladım diyerek tam atlayacaklar ama, Kazın ayağı hiç öyle değil.
Gerçekten ŞOK haberdi başlığım!
Şok haberi yazıyorum! Duyduk duymadık demeyin ey ahali..
Erol Aydın istifa etti…
Etsin Ne olacak ki? Göreve devam ederken her hangi bir etkinliği varmıy dı? Zaten seçilirken aynı cephe veya yerel basın DSP den geldi diyerek lafı güzaf haberler ve de muhalefet yapmıyorlarmıydı? Asıl problem başka “ meclis üyeliğinden veya partiden istifa etti mi?” asıl haber bu! Yoksa yeniden DSP saflarına mı geçecek! Anlamadım, öyle parti varsa yani. Nasıl bir haber değeridir, ŞOK.ŞOK.ŞOK. iyi tamam inceliyoruz. Hatta idda edilen ihalelerin takipçisi olacağız..
Canım kardeşim. Kendisini, Parti içinde dahi. Farklı bir gelenekten geldiği için yabancı görenler elbette zaman içinde mücadeleden yorgun ve bitap düşmüş olabileceklerdir, Yorularak ayrılacaklardır. Kimileri temiz siyaset ister ama olmaz! Ama adı üstünde, SİYASET.
Şok Haberler üst üste geldiği zaman Sarıyer Manşet yayın kurulunda izah ettim. Vedat dedim. Olaya doğrudan bakma. Arkada ne var? Asfalt bahane. Haberi yapan zaten haber oldu! Arkasına bak ne var!
ŞOK-ŞOK-ŞOK. Hüseyin ÇOŞKUN istifa etti.
Bir Sariyerli olarak. Deneyimli , çalışkan. Yirmidört saat görevinin başında olan bir insan neden istifa etsin! Eger istifa ediyorsa buna sevinmek mi lazım üzülmek mi? Bence tüm sariyer ‘in üzülmesi lazım. Böyle çalışkan birisinin bazı iç etrikalara maruz kalarak istifa etmesi olacak şey değil. Sadece partisinin ve kendi geleceği için istifa etmesi biraz düşündürmesi gereken bir haber değil mi?
Sarıyer halkına soruyorlar Sarıyer Manşet Gazetesi. Kimi Millet Vekili olarak görmek istiyorsunuz diye? Enteresan değimli? Bugün istifa eden Hüseyin ÇOŞKUN Millet Vekili adayı olarak çıkıyor halkın adayı! Peki yaşanan olağan haberden nasıl bir pay çıkaracağız. Sonuca nasıl bakacağız. Ya da siyaseti sadece yerel düzeyde mi ele alacağız. Yani benim bildiğim, ama sizlerin bilmediği bir partinin genel mevki makam ve gelecek çekişmelerinin basına farklı yansımalarını nasıl ele alacağız.
O zaman ben sorayım. Kim Kimin önünü kesmek için uğraşıyor! Veya şöyle sorayım. Kaybedenler en yakınlarındaki rakiplerini harcamak için parti içinde hiçte dürüst bir yol izlemiyorlar gibime geliyor! Yanlışmıyım? Bu işin arkasında ne var?
Genel olarak kimse kimseyi tasfiye etmiyorlar. Görevlerini bırakıyorlar. Ne Meclis üyeliğinden istifa ediyorlar, Nede partiden ayrılıyorlar. Sorun nedir o zaman. Bu haberler neyi amaçlıyor. Veya ne amaçla çıkıyor.
ŞOK-ŞOK-ŞOK. Ali Rıza Yılmaz istifa etti.
Şok haber devam ediyor, Ali Rıza Yılmaz Meclis üyeliğinden istifa etti! Ben yazdım DÖNÜŞÜMLÜ BAŞKANLIK diye. Gerekli uyarıları yaptık. Sonuç olarak bir Belediye Başkanlığına vekalet eden bir arkadaşı, olanakları kullanırken bir Belediye Başkanı gibi hareket edemez dedik. Etik olarak doğru değil uyarısı yaptık. Ve durum normale döndü. Yapılan görev daha esnek bir şekilde kullanılmaya başlandı. Daimi Meclis üyeliğinden istifa etmiş! Genel Meclis üyeliği devam ediyor. Bu nasıl olacak? Partiden istifa etmedi? Edemezde zaten, hayatta en zor olan bu işte “ Ali Yılmaz’ın kemikleri sızlar” ve bizler bunun hesabını farklı sorarız.
Şimdi ŞOK haber ya! Haberin içeriğini merak ediyorum! Asfalt haberi değil. ( Ayrıcalıklı olarak gazeteciye taşınmış ve kullanıp, vuralım haberi, bence haberi taşıyan sanırım dümen suyunda) yani farklı olarak gazeteciyi kullanma haberi bu! “ kullanılırsın”” kullanırlar” aslında yersen değildir asıl olan haber! Ye diye verilir. Ve de yersin!
İstifaların elbette bir gerekçesi var! Yani yola çıkarken kırmızı ışıkta hayır ben güçlüyüm kırmızı da geçerim diyerek yapılan güç gösterisi değildir. Hele ki siyaset KUZEY den yapılıyorsa, Dış kenarlar güç olarak değerlendirilemez. Onlar sadece bir ağacın mevsimine göre budanması gereken dallarıdır. Ve haber değeri zaten yoktur!
Çift taraflı beslenme olmaz! Bazen gurur. Siyasi yaptırım. içeriden ben güçlüyüm mesajı. Tepkiler. İstenilmeyen netice. Ulusalcıları yok etme politikasına alet olma. Sadece bu başka ne olabilir ki?
Gerçekten ŞOK haber! CHP parti meclisine yedek olarak girmiş ALİ RIZA YILMAZ istifa ediyor. Şimdi bunu hadi doğru okuyalım. Yakın zamandaki seçimlerde Millet Vekilliği aday adaylığı büyük ihtimalle kazanacak olan Ali Rıza Yılmaz Vekillik adaylığından vazmı geçiyor? Tam da Türkiye genelinde CHP yükselirken. Bu İstifaya üzülecekmiyiz? sevinecek miyiz? Haberi doğru okumak lazım kimin ne şekilde önü kesiliyor. Kesilmeye çalışılıyor. Demek ki Sarıyer den Millet Vekili çıkmasını istemiyorsunuz.
ŞOK- ŞOK- ŞOK. Hayati Kaptanoğlu alternatif olarak düşünülüyor! Neyin Alternatifi?
H.Kaptanoğlu zaten yıllar önce Belediye Başkan adayı değilmiydi? Ayrıca tüm Sariyerlilerin Başkanı değil mi? Elbette ki birleştirici ve çözüm arayıcı görev ona düşecektir. Bir büyük olarak, yaşanılan siyasi kaosu ve durum değerlendirilmelerini göz önüne alarak gereğini yapacaktır. Unutulmaması gereken, Hayati Kaptanoğlu na Sarıyer Kulübü Başkanlığı teklif edildiği halde, Böyle bir teklifi kabul dahi etmemiştir. Tüm belediye imkanları varken dahi hayır demiştir. siyasi haber veya yerel siyaset, bazen üst düzey siyaset yapanlarla , halkın içinde konuşulan farklıdır.
Yazıları kurşun kalem le yazmak lazım. Silmesi kolay oluyor. Bir zamanlar bende klavye ile yazıyordum. Zamana ve etrika ya anında yetişmek zor. bazı partilerde farklı CHP de ise çok farklı. Hiç unutamadığım bir kelimeyi burada kullanayım. “ CHP de söz, sesten hızlı gider! Önder SAV”
ŞOK-ŞOK-ŞOK, Bu kadar istifa varken, bir tek adam. Sesiz ve sakin bir şekilde duruyor. Çok enteresan gelmiyor mu? Sizce bunun haber değeri yok mu?
Adam, Belediye Başkanı. Adı Şükrü GENÇ, Sıradan bir adam, bizden biri işte. Halktan yani, ne oldu? İstifalar birbirini kovalarken. Herkes bir birini tırmalarken. Adam hiç tınlamıyor. Zorluyorlar gene tık yok. Şunu Diyor.” Ben yapabileceğim her şeyi yaptım, geri kalanlar arkadaşlarıma aittir. Ve onların düşünceleridir, saygı duyuyorum.” Zorluyorlar gene tık yok! Yani işin, olayın içine çekmek için uğraşıyorlar yemiyor! Yemezler diyor. Neden acaba?
Yani ben seçilerek geldim. Birlikte yola çıktığım arkadaşlarımı hiç bir zaman yalnız bırakmadım. Lakin iş siyasi gelecek olduğundan. Gerekli düşünce, yaptırım, plan ve proğramlarına benim müdahil olmam söz konusu olamadığından. Kendi düşüncelerine saygı duyarak ben yoluma devam ediyorum mu? Demek istiyor? Yani bir şeçilmiş olarak. İstediği kişiyi, atamayla getirebilecek olduğu yere, Bu güne kadar saygı göstermesinden dolayımı yan tarafların suistimallerine göğüs geriyor? Sanmıyorum.
Bir başka türlü düşünelim, fikir jimnastiği yapalım gazeteci olarak! ŞOK Haber yazıcaz ya!
Bir hükümet şekilleniyor! Kimler aday olacak sizce! Millet Vekilligine? Sarıyerden 1 kişi çıkacak ama kim? Kontenjan bu!
Şimdi aletli jimnastik yapalım! Eşofman terlemesin dikkat et. Hani birazda enerji lazım. Sıkma portakal suyu, Blender den geçirilmiş kivi. Biraz rendelenmiş ispanak ve brokoliyi karıştırıyoruz. Üzerine rendelenmiş kereviz katarak, Büyük ama, derin bir bardağa koyarak içiyoruz. Kesinlikle yasak olan ise, Koca karı tavsiyesi olan kudret narı kullanmıyoruz. Adam gece rahatsız oluyor. Ve alınan enerji vücuda gırmeden tekrar dışarı çıkıyor. Tavsiye etmiyorum.
Enerjimizi aldık tekrar düşünelim! CHP Sarıyer ilçe bu durumda neden hiç sesini çıkarmıyor?
Bu arada benim gazetem Sarıyer Manşet daha en başından çalkantıyı çözmüş. En başından anket yaparak. Delege bazında Siyasetteki güç mü? Yoksa halkın gücü mü? Nazik ve saygılı bir şekilde anket yapmış ve sonuçlarını dürüst bir şeklide açıkladığından ötürü Ömer ve Vedat’ ı kutlarım.
Meslek icabı, sosyetenin en derin bir şekilde içindeyim. Bizim meşhur magazin habercimiz Bekir vardı. son olarak toplum tarafından pekte kabul görmiyen iftiraya kurban gitti. Severim kendisini üzüldüm. İnanamadım, beklide inanmak istemedim.
Ah dedim. 2010 Bekirler için iyi geçmiyor. O Bekir Saçardı. Bizim ki sıçar.
Sonucu kim çözer? Getirene soracaksın! Efeler Kılıçlarını Kuşanmış, Geliyor Ali Paşa…
Mustafa BALCI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.2.3.4. YANLIŞ BİR DOĞRU ETMEZ.

ATATURK'UN OLUM SEBEBI SIROZ MUYDU?

SİYAH MARTI