३.İBRAHİM (FİGANİ)

Boş zamanlarda degil de her zaman kitap okumak gerekmektedir.bilgi,bilgiyi taşır yücelir büyür,büyüdükçe filizlenir.fidan olur,çınar olur,yüzyıllarca yaşar,bilgiyi paylaşmak ve yaşatmak gelecek nesillere tarihi taşımak,bilge kişilerin görevleridir.

Osmanlı Devleti’nin Kanlı tarihi çok enteresan kelle avcıları ile doludur.Kuruluşundan Yıkılışına kadar her konuda verilen Fetva’lar ve Fetva’sız tüm kararlarda uygulanan kafa koparma hadiselerinden biri de dogruyu söylemektir.

Osmanlı Padişah’ı öldü.Padişah’ın ölmesi,gizli kalması düşünüldü.padişahın öldüğünün kimse tarafından bilinmemesi gerekiyormuş,çözüm olarak öldüğünü bilen kişilerin öldürülmesi düşünüldü.(devamla)

‘’…Veziri azam bu olayı gizlemeye çalıştı.hatta bu durumun gizli kalması için padişahın hekiminide bogdurdu…’’(Osmanlı tarihi,Prf.Dr.Abdülkadir Karahan.Cilt 1.s.85.)

Biz yinede hikayemize dönelim.İki İbrahim.

Kanuni Sultan Süleyman,Macaristan’ı işgal ettiği zaman bir Kral heykeli bulunur,Bu heykeli alan Vezir İbrahim Paşa heykeli At Meydanında halkın görüşüne açtı.Bir süre sonra olayı alaya alan bir şiir halkın arasında dolaşmaya başlar.Şiirin sahibi Figani oldugu söylenir.Şiirinden haberi dahi olmayan Figani yakalanıp idam edilir,Şiir şöyledir.

‘’…Yer yüzüne iki İbrahim geldi.Biri putları kırdı (Hz.İbrahim) diğeri dikti.(Vezir İbrahim)…’’

‘’…Bu beyti Figani dedi diye gammazlamışlar.Hiç bir şeyden haberi olmayan Figani bunu üzerine yakalanıp idam ettirilmiş…’’(Osmanlıda İdam edilenler Rıza Zelyurt.S.110.)( Osmanlı Devletinin Kanlı Tarihi.İsmail Metin.S.151.)

Osmanlı İmparatorlugu’nda kanlı tarih devam eder, Lakin,şimdi Cumhuriyet dönemidir.Bugün Cumhuriyetimizde böyle uygulamalar yaşanmaz,oysa her dönemde bazı çatlaklar ve kırıntılar elbette Osmanlı dan kalma Cumhuriyet döneminde tekrar üremiş,tamamen yok edilememiş,bir takım Virüsler meydana çıkmış olabilir. böylece yaşayan virüsler tekrar canlanıp yok edilmediğinden aynı düşünce ve zihniyette insanlar etrafta bulunabilir.

Son yıllarda kendisini Kanuni Sultan Süleyman sayan hüsnü evvellerde yanlarında veya alt görevlerinde bulunan Şehremini azamı kendi Fetva’ları ile Osmanlı geleneğinden kalma bedenlerindeki uzuvlarından enteresan uygulamalar yapmaktadırlar.

Padişah’ın Şehremini azamı mahalli muhitinde bir bilge kişiye ulaşmak ister.Agam der,Paşam der,Büyüğüm der.zaman olur,Şehremini kendini etrafındaki lavuklardan vede dalkavuklukla,yagcılıklarla kendisini dev aynasında bir bilge kişi gibi görür, Şehremini artık bilgedir,ne yaşayan bilgeye saygı duyar,ne agam kalır,nede paşam,Şehremini azam devletlüdür,hiç bir bilgeyi,bilgisinden dolayı çekemez,becerebildiklerini ve becerdiklerini nasıl yaptıklarını bilemeden kendi yapmak istesede başaramadıgından,Kompleks e düşer,Böylelikle Padişah ta sefer de olduğundan Fetva’yı kendi alır,Bilge kişinin katlı vacip tir.

Padişahın temsilcisi bulunan Şehremini azamı ,Şair Figani’yi hatırlar,Fakat yaşanan dönem bir den unutulur.Zaman Cumhuriyettir yaşanan.kafa kesilemez ama,Gurur incildigi zaman,kafa kesmekten beter olur.Figani gibi haberi olmadan,duyamayacagı bir yerde,Hiç birisi dogru olmayan,bilgilerle yayın yolu ile küçük düşürülür,eski zamana göre kafa koparılmasına yani katli vacip e eş degerdir.

Kaz Tüyü ile tarih yazan Yaşlı bilge kişinin Mürekkep dökmüş dikenli çırağı,Figani’yi ezberlemiştir,ve şiirin devamını yazar…

‘’…Yer yüzüne üç İbrahim geldi.Biri putları kırdı.(Hz.İbrahim).Diğeri dikti.(Vezir İbrahim.)Öteki ……….(Başkan İbrahim)…

Figani’nin şiiri’ni dördüncü İbrahim devam edebilir.Saygılarımla…

Mustafa BALCI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.2.3.4. YANLIŞ BİR DOĞRU ETMEZ.

ATATURK'UN OLUM SEBEBI SIROZ MUYDU?

SİYAH MARTI