ULU AZİZ PAUL

Uzun bir aradan sonra yeniden yazılarımıza başladık. Seyyah misali gezerek dert ve sıkıntılarımızdan uzaklaştık, güzel bir tatil havasındaydı geçen günlerimiz. Biraz deniz kenarında biraz tepelerde dolaştık her gün gazete kitap okuyarak siteleri tıklayarak geçti günlerimiz. Bazen iş yoğunluğu oldu kovaladık ekmeği, emeği, yazdık durmadan kimselerin farkında olmadığı kendi çabamızla yarattığımız zevklerimizle.

Yok canım çıkmadık ki Sarıyer’den, Halkın içinde halkımızla yüz yüze koyu muhabbetlere daldık. Tüm ahali tanıdık tanımadık, cebren veya aşikâre eleştirilere maruz kaldık ki bunları yazsam roman olur. Uzar gider keyifler kaçar hiç ortamı germeden bahsetmeye de gerek yok. Biliyorum ki “doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar” aman dedim mümkün olduğu kadar uzak durayım neme lazım belki günün birinde benimde Belediye’den veya Yönetim Kurulu ile işim olabilir ağzımızı sıkı tutalım yerin kulağı vardır diyerek dikkat ettim sustum yani.

Halkı inandırmışlar UEFA’ya gideceğiz diye, hem de 6 sene sonra kesin diyorlar, Doğru olabilir ses çıkarmadım hııımm!

Kürek sporu için çalışmalar yapılıyormuş. Kürek takımız olacakmış duymadık demeyin! Arkadan derin bir ses, “Küreği çekiyorsunuz da kıçınızda dümenciniz yok…”

Tarabya da Sarıyer Spor Kulübü’nün altın tarihinin namı değer unutulmaz hem kurucusu hem de sporcusu Metin OKTAY‘ın adı verilen tesislerinden faydalanacakmışız. Orada Basketbol ve diğer branşlarda spor okulları açılacakmış. Orhun ENE eski Büyükdereli arkadaşımda hoca olarak görev alacakmış. Çok güzel haber bunlar dedim ses çıkaramadım harika bunlar nasıl sevindim bilemezsin dedim. Ne yapayım yani ne deseydim?

Sarıyer Kulübünün Tarihi kitabını okumamış bir adama ben bizim yıllardır bu saydığınız branşlar da zaten takımımız vardı. Ulusal çapta başarılarımız ve kupalarımız var mı deseydim yani! Milli olmuş oyuncularımız var mı deseydim!

Sonra ayıkla pirincin taşını bak gene konuşuyor desinler. Yok canım yemezler artık Sarıyer’deki Kapalı Spor Salonu yeteri kadar kulübe neden kazandırılmıyor ve buna imkan neden sağlanmıyor mu deseydim yada efendim orası AKP örgütlenme ve yerel seçim çalışmaları merkezi olarak kullanılıyor. Sayın Kaymakam’ımız da buna müsaade ediyor mu deseydim. Yemezler kardeşim başıma belamı alacağım zaten ben % 21 azınlık Kemalist’im! Cidden öyleyim aman duymasınlar!

Onlar mı? Duymasınlar!

Boş ver! Dinle bir saniye. Geçenlerde Beyoğlu’nda Türbanlı Kızlar Komünist dergisi satıyorlarmış gazetelere konu olmuştu hani bütün yazarlar yazmıştı. İşte birden aklıma geldi İRAN devrimi iran da aslında Komünistler devrim yapmıştı TUDEH partisi İslamcılarla birlikte olmuşlardı. Sonrada 1.5 milyon komünist asılmıştı kullanılmışlardı bence aynı tezgah kuruluyor dikkat etmek lazım iş boka sarmaya başladı sahi senin Pasaport’un var mı?

Yoo. Sordum sadece onu da haftaya anlatırım. Konuyu bozma!

Sana sevindirici bir haberim var.

İstinye ve Tarabya koyları artık eskiye dönüyor sonunda anladılar yanlış olduğunu kapatılır mı oralar hiç. Nihayet bizimde artık Yelken sporu yapacak bir limanımız olacakmış. Bence Tarabya olsa iyi olur hem yakın hem de kullanım olarak Kulübün geleceği açısından önemli.

Nasıl yani?

Tarabya oteli zaten Araplara satılmıştı galiba. Öyle bir koy istemezler o zaman bundan istifade bizlerde koyu Yelken ve Kürek takımı için değerlendirilecek olduğundan orada bulunan lokantalardan bazıları yıkılacak ve kulübe tesis olarak kazandırılacak. Aynı Fenerbahçe koyunda olduğu gibi. Kalamış öyle. Ne Rakı içeriz artık uff muhabbete bak hepimiz kaşkol ve formalarımızı giymişiz maç yemekleri yeniyor ve oradan maça geliyoruz UEFA’da bir Sarıyer! Bunlar Fenerli hayalleri orası gibi Sarıyer’i yapmak bizim de artık bir Aziz’imiz var artık…Ulu Aziz Paul.

O kim be?

Aziz Paul mü? “Hz. İsa’nın Tanrı Osiris gibi yeniden dirilmek ve insanlara ölümsüzlük vermek üzere ölen bir Tanrı olduğunu aşılayan kişi. Dinin tutulması ve yayılmasında ki hizmeti ne denli büyük olursa olsun “Tanrı-İsa” ile “İnsanlığın babası olan Tanrı“ arasındaki hısımlık karışık ilahiyat kavgalarına yol açan kişide o. Yani hayli Azizlikler etmiş. Bize de bir Azizlik yaparsa ulu Paul kıçımızı zor kurtarırız.

Tenis için müsait yeşil ve düz alanlar arıyorlarmış. Kulübe bu gelir olarak düşünülürse tutar bence. Sosyete olacağız yani biz kaldıramayız kardeşim, biz balıkçı insanlarız buna kültürümüz yetmez, paramız yetmez, seyirciler bile para bulacak yani e tabi şimdi sen kalkacaksın tenis seyretmeye gideceksin ne ile gideceksin? Çizme ile değil herhalde şöyle güzel kesler giyeceksin eşofmanlar, birde çanta, yanında birde göstermelik manitan olacak dostluk kurmak için manitayı göstereceksin kendin iş bitireceksin. Bundan sonra bütün ihaleler orada biter bence 25 sene Şamdan’da çalış gel bunları yaz hiç anlamam ki ben bu sosyetik iş bitirmelerden duymam ve de görmem. Ben iki maymunum üç değil.

Ağabey Masa Tenisi olmasın bu sakın gene yanlış haber diye sarmasınlar bize.

Yok canım daha neler. Ne masa tenisi be ne diyorsun biz de 40 seneden beri var masa Tenisi ne zaman Belediye Başkanı değişti o zaman zaten kulübün bütün spor dalları bitti günah mı çıkarıyorlar dersen bana sorma derim ben “Sakıncalı Piyadeyim”



Kardeşim beni zorlama yani muhabbet kötüleşiyor bak yerin kulağı var. Kuzukulağı!

Yeni Transferler ne iş? Hatırlıyorum da amca bunları söylemişti hatta bir ağabey görüşmüş geliyorlarmış yola çıkmışlar paraları hazırmış sonra birden ilahi güç bunları engellemiş. Bir kaç tanesi aynı oyuncular değil mi? Şimdi nasıl oluyor da hepsi birden geliyor. O zaman bunlar engellenmiş olmasın sakın? Derin Sarıyer’in işi bu geçelim buları cevap yok..

Çayırbaşı için ne düşünüyorsun? Bence Sedat Özsoy haklı çıktı galiba.

Ben bu konulara girmek istemiyorum ama duyduğumu yazarsam eğer Birisi haklı çıktı stadın ölçüsü küçük çıktı diye çok sarmışlardı kendisine oda ısrarla gidin ölçün diyordu. ”Ben yanlış yapmadım” dedi aslında şaka ile muhabbet yollu mevzular bazen ciddi oluyor bize bunları yazmak düşmez biraz büyüyelim sonra yazarız daha yaş 27 kardeşim ne demişler.

GÜZEL GÜNLER GÖRECEGİZ ÇOCUKLAR.
MOTORLARI MAVİLİKLERE SÜRECEGİZ.
ÇOCUKLAR İNANIN, İNANIN ÇOCUKLAR,
GÜZEL GÜNLER GÖRECEGİZ GÜNEŞLİ GÜNLER.
MOTORLARI BÜYÜKDEREYE SÜRECEGİZ.

Mustafa BALCI

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.2.3.4. YANLIŞ BİR DOĞRU ETMEZ.

ATATURK'UN OLUM SEBEBI SIROZ MUYDU?

SİYAH MARTI