BUGUN HİÇ DEGER Mİ?

Puslu ve sisli .bir sariyer sabahinda servis beklerken ben.bir yandan saate bakiyor,bir yandan otobusumu kaciriyordum,yalin veya yarim yamalakta olsa, etrafima bakiyor, dusunuyordum,
Gecen zamani,saatleri,dakikalari,yaslaniyorduk vesselem,

Baktikki bir durum lar var. eh banane dedim kendi kendime,bos ver dedim,sen hic yasamadinmi,gecmise don dedim,arkana bak,sonra aynaya bak,birde kendine, herkes ektigini biciyor be zalim,

Dogrulukla yanlisligin ,utanmakla gururun bir karsilasmasini yasatiyorum icimde,ben varmiydim,?

Hayir,! Yoktum garibim,yoktum,

Degermiydi bilmiyorum,

Yoksa birseylermi degismisti onuda bilmiyorum,

Belki sartel degismisti.belki bir ayar yapiliyordu bilmiyorum,

Ama bir oyun oynaniyordu!

Ben bu oyunda yoktum,

Lise caglarinda bazi agbilerimiz eylem yaparlardi,seyrederdik,

Hakliyi ,haksizi,dogruyu yanlisi bilmazdik,

Ama eylemler ve boykotlar cok ogrencileri sevindirirdi,tatil,tatil,tatil.

Belki evvelsi gundu belki dunden daha yakin,bugun ne olur bilinmez,gun dogmadn veya gunes balcikla sivanmaz misali,sartlar ve sekiller degismisti,zaman degismisti ,duzem degismisti,

Artik liselerde sevgililer ecin kurulan ceteler veya delikanlilik muhabbetleri,

Guzel aslinda.

Bende gencligimde mahellemin namus bekcisiydim,

Yedigim dayaklar cabasi,banami dusmustu,cevriyenin dugumlerinin kalayli olusu,
Ne gerek vardiki,neden,nedendirki ben,hangi yuzle. Hangi delikanliklik modunda,neyi savunuyordum’

Neydi yaptilarim,hadi be sen de ,git isine.

Bugun bakiyorum,liseler namus bekcileri ile dolu,yaptiklari dogru desem, gecmisime ters,gecmisim yanlis,cunku,

Yaptiklari dogru desem,o zaman benim yaptiklarima ters,ben yapmadim cunku,

Vel hasil sa bir gun ayni lise de sizlerde okurken, .bizim gibi disardidan bakan insanlar olarak,aynaya bakmanizi,kendinizi tanimanizi ,sonra arkaya bakmanizi istiyorum,

Hic gerek yok, hani demez sariyer,in cocuguna bu tip davranislar,hic gerekyok,

Bir gun bende kucuk bir cocukken,namus bekcisiyken yani,hani korudugum insan vardiya genc ,guzelmi guzel, bugunun Lolita dedikleri cinsten yani,iste yan bakani dovmustum inan,en buyuk delikenli bendim,liseye gider,pesindeydim,hatta bakani alim allah ,carpardim yani,en buyuk kabadayi bendim’be, basardik liseyi olay ustune olay,disiplin cezasindan ne olur anasini satayim.eger zorsa hani hepimizin agbisi vardi ya cagiridik ne olacak yani,yirtardik,hatta buyudugumuzde, biz lisede sunlar yapmistik ,boyle olay oldu anlatirdikta yani
Vay be.
O zamanlar delikanlikdik,arkdasimizin arkasindan gider ,savunurduk,okul basardik anim allah,

Ee bir gun yaslandik iste, o gun ,yani bugun,o korudugum mahallemin Lolitasi, onu korudugum kisi ile evlenmis,cocuklari olmus,ve ben onlar ugruna bastigim liseyi,onlar ugruna yasadigim hadiseyi, simdi .aynaya bakarak,birde arkama bakarak yaziyorum iste,

Simdi dogru olan neydi,kizin mahalleden Rizeli olusumu,yoksa .evet yoksa erkegin dogulu olusumu,dogru olan neydi,neydi dogru olan.

Iste bugun yuzlerine bakamadigim ,ugrunda ,hemde beni hic ilgilendirmeyen, bir sekilde yasadigim,sanki ben onlarin hayatindaymis gibi hareket ettigim,onlari uzdugum,mahallenin racon’cusu,ben ya ben…

Bu sabah hava cok puslu ve sisliydi,ben servisi beklerken,otobusu kacirmistim,saate artik bakmama gerek kalmamisti,.cunku karsimda ayna vardi,saci taranmayacak sekilde,sadece karakterinle yuzlestigin,dogal ayna…

Hava sisliydi,ugrunda adam dovdugum,Lolita,ve yanindaki genc,onalti yaslarinda kiz cocuklariyla .bana meydan okurcasina .dayak atiyorlardi,farkina varmadan arkalari donuk bir sekilde,onlari oyle mutlu gormek,cocuklari ile birlikte,nerde kaldi simdi delikanlilik,kafasi duragin en ucra kosesinde, delikte,..

Ne lise kalmisti,ne ani,ne Lolita. Ne delikanlilik,nede siyasi olarak yaptigimiz boykotlar,vede yedigimiz disilin cezalari,ve bugun sariyerde tarihin tekerrur edisi,degermi,degermi,

Belkide ,sen firin sahibi,onlar ekmek alacak olan bir insan,degmez ,insanlari uzmege degmez,..
Ve ben yasamadigim lise caglarinda,ama bu hafta yasadigim lise yillarim,degermi,genclik…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.2.3.4. YANLIŞ BİR DOĞRU ETMEZ.

ATATURK'UN OLUM SEBEBI SIROZ MUYDU?

SİYAH MARTI