NAZIM HIKMET 104 YASINDA

Nazım Hikmet Ran siyasi düşünce olarak komünist olabilir. Bu beni pek ilgilendirmiyor. Beni ilgilendiren sanatıdır. Yazımı,104. doğum yılı her tarafta coşkuyla kutlanan büyük bir vatansever ve dünya çapında büyük bir şair olan Nazım Hikmetin Vatan Haini Şiirindeki birkaç dizeleriyle devam ediyorum,

Vatan çiftliklerinizse,
Kasalarınızın ve çek defterlerinizin içindekilerse vatan,
Vatan, şose boylarında gebermektense açlıktan,
Vatan, soğukta it gibi titremek ve sıtmadan kıvranmaksa yazın,
Fabrikalarımızda al kanımızı içmekse vatan,
Vatan tırnaklarıysa ağalarınızın,
Vatan, mızraklı ilmühalse, vatan polis copuysa,
Ödeneklerinizse, maaşlarınızsa vatan,
Vatan, Amerikan üsleri, Amerikan bombası,
Amerikan donanması, topuysa,
Vatan kurtulmamaksa kokmuş karanlığınızdan
Ben vatan hainiyim.
Yazın üç sütun üstüne kapkara haykıran puntolarla;
Nazım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hala.

Bugun kimin vatan haini,kimin vatansever oldugunu anlamakta cok guclukler cekiyorum,sabah kaltigimda,uyandigimda ,hic yuzumu yikamak gelmiyor icimden, karsima cikabilcek cirkinliklerle karsilasmaktan korkuyorum,uyanmaktan korkuyorum,gazette okumaktan,haber dinlemekten, igreniyorum,
Benim ulkem,kimleri hain yaptik,kimleri devlet hizmetlisi yaptik,her seyi devlet icin yaptik,gun geldi,sehitleri unuttuk,guneydoguda daha kanlari kurumadan,silah atanida,yazi yazanida,gazi verdik,kacanlar geri dondu kahraman yaptik,geri gelmeyenler vatan haini,
bugun hava karla karisik yagmur, yataktan cikilmaz,uyumaya devam.Kalpaklilar gelince kaldirirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.2.3.4. YANLIŞ BİR DOĞRU ETMEZ.

ATATURK'UN OLUM SEBEBI SIROZ MUYDU?

SİYAH MARTI