VAY BABA TORİK VAYY.

Tamam Devam edelim.!

İnsanın başına ne gelise meraktan gelir derler.haklılar tabi.gerçekten merak etmek insanı daha derin düşüncelere sevk ediyor.farklı düşünmeye başlıyorsun.sorular birbirini kovalıyor.nasıl olur diye takıyosun.
Mesela bir Futbolcuyu kim ne amaçla nasıl trasfer eder.? Bildigimiz seyredilir,begenilir,teklif yapılır ,uygun bulundugunda karar verilerek alınır.alınan her futbolcu kulübünün mukavele şartnamesinde bilirtilen ve karşılıklı imzalanan metinle kulübün malıdır.
Yani ben. Kulübümü çok sevdigim için ve bu sevgime karşılık olarak bir hediye vermek istiyorum.bu hediye bir futbolcudur,bonservis bedelini ben ödedim,karşılıgında lisanslarının çıkarılmasını sagladım.mukaveleyi yaptım ve oyuncuyu oynatmaya başladım.sezon sonu transfer ayında benim getirdigim futbolcuyu ben aldım başka bir yere getirdim.ve orada oynatmaya başladım.
Veya elimdeki bir malı.aynı işi yapan bir dostumun yanında karşılıklı samimiyetten dolayı onun dükkanında muhafaza ve degerlendirilmesi amacıyla kullanmasını istedim lakın bir Pazar bulursam alır ve malımı satarım dedim.sattım.

Bunun neresi etik ve nasıl bir ticaret.yasal mı?

Meraktan soruyorum ya işte kendime.Düşün düşün aynaya bakarak konuşuyorsun.ayna ayna söyle bana.!

Hani geçen yazımızda İDDAA konusu işlemiştik, Bir dostuma sordum palamut bu mevsimde neden halen daha olmuyor.? Cevap hazırdı bir den ve de düşünmeden Torikler yumurtalarını dökmeden tutulduğu için bu sene palamut kolay kolay olmaz dedi.yumurtalarını dökmeye fırsat tanımadıgın bir canlının yavrusunu nasıl alırsın.ekmedigin tarladan verim alamazsın.
İşte sermaye böyle bir olay.Kulüpler de İDDAA torik gibidir.yumurtalarını dökmeden alamazsın.yani kazanılan bir parayı toparladıgın bir havuzda degerlendirmezsen bunu geri dönüşü olmaz.heleki bir de torikleri yalnızca ben yiyecegim dersen satmazsan o kadar torigi de zaten sen yiyemezsin.elinde kalır .kokar.etrafa yayılır.bu kokudan herkes rahatsız olur.seni rahatsız etmeye başlarlar.
Meraklanmadan olmuyor.geçenlerde düşündüm de birden hani dedim.kazandıgım bir parayı bir başkasının hesabina yanlış bildirim sonucu yatırılırsa ben bunu hangi şartlarda geri alırım diye…..cevap geldi!....yanlışlık sonucu veya kasıtlı olarak bildirim de bulunulup hesaba gönderilmiş paralar kişiden talep edilir.şayet kişi bunları kurum adını kullanıp kendi hesabina almışsa bu bir ticari suçtur.para ve hapis cezası ile birlikte para tahsil edilerek gercek madur kişi veya kuruma faizi ile geri ödenir.bunu alacaklı kurum bir yazı ile ister ve açıklamayı yapar, masrafları ve takibi ise konu muhatabı olan yanlış hesap sahibi ödemeyi karşılar.Bilerek yapılmış ise o zaman daha büyük suçtur.
Yani torikleri tutan reis bu mevsim balık tutamadıgından tayfaların bu yılki zararını karşılarmı? Karşılamaz.o halde reis hak çalmış oluyor.yok canım olurmu.tayfaların maduriyetini gidermek için istavrit e takılırsın.ee ne yapalım kaçan balık büyük olur.
Merak ya sorduk.herhangi bir tayfanın bu davayı takip edebilme ve hakkını arama hakkı varmı dır.? dedik.Tayfalar (G.K.Ü) bir önceki dönemden aldıklarını matrabaz dan (İ) ispat ederlerse ve bunu matrabazlar birligine (F.F.) bildirirlerse vede aile büyükleri toplantısında (D.B) bunların dava açma iznini alırlarsa ,tayfalar her türlü haklarını aramakta ve almakta kanunlar nezdinde haklıdırlar….Peki kim kazanır…
Sen emekli maaşını apartman aidat bedeli olarak benim hesabına yatır. Bir de geri almaya çalış.o zaman işlemi ögrenirsin canım.Demek biz zarları olmayan tavla oynamışız.hadi al şunu koltugunun altınada git bakalım.Ama elimde kırık var.? Cebine koy hatıra diye saklarsın…çaylarda benden.

Devam edelimi.?

Mustafa Balcı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

1.2.3.4. YANLIŞ BİR DOĞRU ETMEZ.

ATATURK'UN OLUM SEBEBI SIROZ MUYDU?

SİYAH MARTI